Ja, så är det dags att fixa skyltfönstret inför jul, hur gör du? Oavsett om du har möjlighet att ta hjälp av stjärndesigner eller excentriska popstjärnor så kan det vara vist att fixa lite för att öka försäljningen. Häromdagen var Karl Lagerfeld på plats, tillsammans med Vanessa Paradis, för att inviga julskyltningen hos Parisvaruhuset Printemps på den klassiska adressen Boulevard Haussmann. Chanel har nämligen fått äran att göra 11 fönster och några tomtar blev det inte men väl ett dussintal små mekaniska Karldockor som fixar och fejjar bland klassiska byggnader som backdrop. Även om inte fönstret dignade av klassiska juldekorationer så avslöjade Karl själv något överraskande till Womens wear daily att han är en riktigt generöst jultomte själv och börjar planera julinköpen redan i juni och juli. Kanske under semestern, vilken drömkund han verkar vara den där Karl... Undrar vad Vanessa får i klappen.
Hur toppa mekaniska Karldockor? Grannen Galeries Lafayette satsar på en posterkampanjen med ingen mindre än, håll i hatten nu, en barbröstad Iggy Pop! Ja, och han uppträder live också i skyltfönstret i ett sponsrat arrangemang tillsammans med gitarrmakaren Fender. Detta kan säkert ses på Youtube! Barneys i New York vill inte vara sämre och satsar på Lady Gaga, läs mer
här
. Det här med att planera julskylten i ett år kan ju få vem som helst att misströsta men jag uppmanar er, fram med pyntet nu, för snart lackar det! PH
Bild:Harpers Bazaar