23948sdkhjf

Vrg ökade i december

I december ökade Venue Retail Group sin försäljning i jämförbara enheter på 5 procent. Bäst gick det för Rizzo.

Venue Retail group, med kedjorna Accent, Morris och Rizzo, sålde i december totalt för 127 miljoner kronor. Det är sex miljoner mer än motsvarande månad 2011. I jämförbara enheter är det en ökning med 5 procent. Sett på bara svensk försäljning gick det ännu bättre; koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 9 procent.Accessoarer stod för cirka 73 procent och Rizzo för cirka 27 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2011/2012.Antalet butiker i december 2012 uppgick till 119 jämfört med 119 motsvarande månad året innan.- December är försäljningsmässigt en viktig månad för oss och det är glädjande att se att vi hade en stark utveckling inom samtliga koncernens kedjor – framförallt inom Rizzo. Vi överträffar marknadens siffror i Sverige enligt Stilindex, säger Susanne Börjesson, vd för Venue Retail Group. (YLÅ)

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063