Beckmansstudenter smygstartar modeveckan
– Projektet är inte en förlängning av de befintliga kollektionerna, utan våra tolkningar av plaggen. Förhoppningsvis kan de ge inspiration tillbaka till varumärket, säger Lina Michal, som är student i avgångsklassen på Beckmans Designhögskola i Stockholm. Totalt har 36 outfits och 12 kollektioner tagits fram, i samarbete med Acne, Dagmar, Mayla, Filippa K, Whyred och V Ave Shoe Repair.– Den största utmaningen har varit att tolka en vision utan att förlora varken sin egen designidentitet, eller varumärkets kärna. Men det har varit en bra övning inför arbetslivet att jobba utifrån någon annans perspektiv, avslutar Michal. Resultatet ställs ut på NK mellan den 25/1 till den 3/2 och öppnas med enmodevisning den 24/1 klockan 12.00. Det övergripande kommunikationskonceptet för BRAND NEW har tagits fram av avgångsstudenterna i visuell kommunikation. KF