23948sdkhjf

H&M: ”Vi kunde ha agerat snabbare”

Klädjätten H&M svarar nu på kritiken om de kränkande Facebookinläggen som kedjan lät ligga kvar i över en månad.– Vi ser att vi kunde ha agerat snabbare genom att ta bort fler kommentarer fortare, skriver kedjan i ett mejl till Habit.

H&M skriver att företaget tar starkt avstånd ifrån kommentarna som funnits på kedjans Facebooksida. Men företaget lägger också ansvaret på dem som skrivit inläggen. – Vi tar ansvar, så långt det går. Men man ska heller inte glömma att de som gör dessa kränkande inlägg har ett ansvar. Dessa personer har brutit mot reglerna. Både mot Facebooks regler och mot H&M:s regler. Vi ser att kommentarer av det här slaget är ett generellt problem som inte bara drabbar de som gjort inlägg på vår Facebook-sida utan även på andra redaktionella forum och sociala nätverk. Vi välkomnar en debatt kring detta och även en instans (eller liknande) som kan ta ett större grepp om dessa frågor och där man kan anmäla när liknande fall sker och också få klarare vägledning om hur man bör agera, skriver H&M:s pressansvariga Håcan Andersson till Habit.Läs också: H&M raderade inte hatinlägg

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064