23948sdkhjf

Åhléns lanserar nytt koncept

Den 18:e april är det nypremiär för Åhlénsvaruhuset i Skanstull på Södermalm i Stockholm. Tydligare exponering av produkterna och förenklad navigering ska locka fler kunder.     

Det nya konceptet har i stort sett tagits fram av Åhléns själva och stor vikt har lagts på att analysera och anpassa sig efter kundens behov. Hemavdelningen, med bland annat textilier, kök och bädd, blir 100 kvadratmeter större och skönhetsavdelningen uppdateras med nya skönhetsdiskar från till exempel MAC och Bobby Brown. Det nya konceptet lanseras på historisk mark för företaget som för 98 år sedan flyttade den dåvarande postorderverksamheten Åhlén & Holm från Insjön i Dalarna till Ringvägen 100 i Skanstull. Kort därefter öppnade man också sin första butik just där. Snart kommer det nya konceptet också att lanseras på Åhlénsvaruhus i Täby, Eskilstuna, Luleå och i det helt nya varuhuset på Mobilia i Malmö som öppnar till hösten.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078