23948sdkhjf

Allt fler väljer digital konsumtion

Nästan 60 procent av svenskarna provar en vara i butik för att sedan köpa den på nätet eller via mobilen.

30 procent uppger att de handlar oftare på det sättet än vad de gjorde för ett år sedan. Det visar en undersökning från it-konsultföretaget Accenture där 750 svenskar har medverkat.Nästan 43 procent av de tillfrågade tror att de kommer att handla ännu mer via datorn i framtiden och drygt 21 procent uppger att de kommer handla mer via mobilen. – Att shopping online ökar kan bero på flera olika orsaker. Den starkare svenska kronan är en anledning. Att online-butikerna utvecklar sitt erbjudande, sin tillgänglighet och sina betalningslösningar i ett tempo som de fysiska butikerna har svårt att hålla jämn takt med är en annan, säger Johan Tjernberg, segmentsansvarig för e-handel på Accenture.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063