23948sdkhjf

Peak performance rullar ut nytt butikskoncept

För att stärka varumärket lanserar outdoorkedjan i nästa vecka ett nytt butikskoncept. Först ut är flaggskeppsbutiken på Biblioteksgatan i Stockholm. Habit pratade med kedjans ansvarig.

– Vi gör om hela vårt koncept för att butikerna ska ligga i linje med vår nya affärsstrategi och för att hitta grunderna i vårt varumärke; till det skandinaviska och svenska eftersom vi har en stark länk till Åre, säger Kent Adler, retail space manager på Peak Performance, till Habit.Den nya affärsstrategin innebär att Peak Performance ska rulla ut nya butiker på nya marknader.– Vi har en femårsplan och den innebär att vi ska ut på nya marknader runt om i världen. Just nu är det åtta till tio öppningar på gång. Det nya konceptet kommer att appliceras på samtliga nya butiker, men även de befintliga kommer att byggas om kontinuerligt, säger Kent Adler. Kommer konsumenterna att känna igen sig?– De kommer att känna sig hemma i Peak Performance-miljön. Konceptet utgår mycket från skandinaviska material som trä, betong och stål, berättar Kent Alder.Flaggskeppsbutiken i centrala Stockholm, som är på cirka 450 kvadratmeter och som etablerades för ett antal år sedan, är först ut med det nya konceptet.– Vi har tagit hänsyn och skräddarsytt konceptet just för den här butiken och för det här läget. Den här butiken blir därmed något utöver det vanliga, säger Kent Adler.I dagsläget har Peak performance cirka 90 butiker i världen som drivs dels av Peak Performance, dels av franchisetagare. 24 av butikerna finns i Sverige. Kajsa Åström/Habit

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.082