Varuhuskedja stödjer Stadsmissionen
Åhléns ska sälja en 7 000 röda nycklar, som symboliserar "nyckeln till ett bättre liv" på samtliga varuhus under årets julhandel. Nyckeln, som är tänkt som en symbolisk julklapp men som kan användas som juldekoration, kostar 100 kronor och hela summan går oavkortat till Sveriges Stadsmissioner.– Sveriges Stadsmissioner är en av våra långsiktiga samarbetspartners, de har tagit emot osålda varor från Åhléns sedan 2008. Självklart gläds vi åt att fördjupa vårt samarbete ytterligare för att kunna hjälpa ännu fler människor i utsatthet genom ”nyckeln till ett bättre liv”,säger Anita Falkenek, hållbarhetschef på Åhléns i en kommentar.Julens samarbete mellan Åhléns och Sveriges stadsmissioner är inte det första, då varuhuskedjan har på olika sätt stöttat organisationen sedan 2008. Bland annat skänker Åhléns tre Cityvaruhus, i Stockholm, Göteborg och Malmö, osålda kläder, husgeråd och andrar varor till Stadsmissionen för att stödja deras verksamhet. Produkterna används i den sociala verksamheten eller säljs i någon av Secondhandbutikerna. PH