Kriss i ny skepnad
Dammodeföretaget Kriss ska möta nya kunder under ledning av Andreas Drugge som till trädde som vd i slutet av sommaren och nya chefdesignern Magdalena Kespe. Drugge var vd för Reströds under tio år. Nyligen visade Kriss den första kollektionen signerad Kespe på den Svenska ambassaden i Berlin, uppger nättidningen TEKO. Tyskland är en viktig marknad för modeföretaget och stod för 65 procent av omsättningen på 140 miljoner kronor under det senaste verksamhetsåret.– Att med utgångspunkt Kriss varumärke, kvalitetsprofil och stora spridning i attraktiva A-lägen gå vidare att attrahera nya kunder något jag ser fram emot. Individualistiska kläder i ett generöst storleksspann för den mogna medvetna kvinnan förblir basen, men vi ser större möjligheter än så och inleder därför under 2014 lanseringar av limiterade kollektioner med en ny spännande look som kommer att överraska och få nya kunder att upptäcka oss, säger vd Andreas Drugge till TEKO.Kriss har också ambitionen att fortsätta utöka butiksnätet och förutom en handfull etableringar nästa år väntar en mängd nya orter i en långsiktig plan, en plan som dock styrs av möjligheten att hitta rätt lägen.– Som detaljist gäller det därför att vara så attraktiv som möjligt för fastighetsägarna - att ha ett koncept som tillför både karaktär och trafik till den galleria, det varuhus eller den affärsgata där etableringen sker. Med den uppgradering Kriss står inför är ambitionen att bli ännu mer attraktiva för såväl fastighetsägare som kunder. PH