23948sdkhjf

Ökning på hemmaplan för VRG

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Group minskade försäljningen ijämförbara enheter med 3 procent i november. Men i butikerna i Sverigeökade försäljningen.

Venue Retail Groups totala försäljning i november 2013 uppgick till 75 miljoner kronor, jämfört med 68 miljoner kronor för samma månad i fjol. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade under samma månad med 2 procent. I jämförbara butiker minskade dock försäljningen med 3 procent.– Försäljningen under november ökade på den svenska marknaden i jämförbara enheter och koncernens totala försäljning ökade jämfört med föregående år till följd av fler nya butiker. Marknadsklimatet i Norge var fortsatt instabilt, säger Susanne Börjesson, vd Venue Retail Group.Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer med kedjorna Accent och Morris samt affärsområdet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 71 procent och Rizzo för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.Vid utgången av månaden hade koncernen 156 butiker jämfört med 119 motsvarande månad året innan. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063