Från Local Firm till Cheap Monday
I början av februari tillträder Richard Hutchinson tjänsten som designansvarig för herrkollektionen hos Cheap Monday. Richard Hutchinson kommer närmast från rollen som Creative Director och designer på The Local Firm och har dessförinnan arbetat på bland annat Acne och Whyred. – Efter nästan sju år på The Local Firm är det dags för nya utmaningar. Cheap Monday är ett spännande varumärke som har haft en fantastisk utveckling. Jag ser framemot att vara med om att ta nästa steg, säger Richard Hutchinson, nytillträdd herrdesigner på Cheap Monday i en kommentar.The Local Firm har inlett företagsrekonstruktion och stängde nyligen butiken på Jakobsbergsgatan i Stockholm. Butiken på Södermalm finns kvar och varumärket har beslutat att lägga ned damlinjen för att fokusera på herr. Herrkollektionen för hösten visades på Gallery i Köpenhamn förra veckan.H&M-ägda Cheap Monday finns hos omkring 2 000 återförsäljare i fler än 35 länder samt via egna butiker i Danmark, Storbritannien och Kina.PH