23948sdkhjf

Team Sportia nätsatsar

Sportkedjan öppnar specialistbutik på nätet och ska erbjuda e-handelmed ett nischat sortiment mot slutkund. Det är en av kedjansfranschisetagare som framgångsrikt byggt upp en e-handelsplattform somnu kedjan ska utveckla vidare.

Sporkedjan har skrivit avtal med Team Sportia i Jönköping om att bygga vidare på den sajt som franchisepartnern i Jönköping och butikschefen Peter Arvidsson startat, teamsportiaonline.se. – Vi har under en tid fört en dialog med Team Sportia Jönköpings e-handelsplattform teammsportiaonline.se för att hitta en fungerande samarbetsform med resten av kedjan som hittills inte kunnat erbjuda handel digitalt. Nu har vi ett bra avtal som vi gemensamt kan bugga vidare på mot målet att ha en fungerande e-handel under teamsportia.se någon gång i framtiden, säger vice vd Richard Westerlund.Team Sportia i Jönköping har även arbetat med eventförsäljning kopplat till olika idrotts- och friluftsevenemang.I e-handeln ska även produkter utöver Team Sportias övriga sortiment erbjudas för att sortimentet ska vässas ytterligare. Utbudet riktas mot en tänkt En svensk Klassiker-kund med fokus på löpning, cykling, simning och längdskidåkning och på loppen Vätternrundan och Vansbrosimmet som kedjan sponsrar samt O-Ringen. – Team Sportia i Jönköping har byggt upp,inte bara en fungernade infrastruktur, utan även en unik kompetens av eventförsäljning vilket har gjort dom till branschens i särsklass starkaste aktör inom eventförsäljning på sporteveneman. Den kompetensen är ovärderlig för vår kedja och vi är oerhört glada att kunna jobba tillsammans för att utevckla detta vidare för kedjans bästa. Nivån är sådan att vi idag skulle kunna lyfta kvalitén på vilket riksevent som helst vilket gör möjligheterna inför framtiden oändliga, säger Jonas Hellentin, sponsrings- och eventansvarig på Team Sportia. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062