23948sdkhjf

Minus för VRG

September blev en svag månad för sko- och accessoarkoncernen. Försäljningen i jämförbara enheter backade med 7 procent.

Venue Retail Groups totala försäljning i september 2014 uppgick till 67 miljoner kronor, att jämföra med 66 miljoner för samma månad i fjol. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 7 procent. I Sverige minskade den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor med 8 procent. Vid utgången av månaden uppgick antalet butiker till 150 jämfört med 129. ”September var en försäljningsmässigt svag månad. Det varma vädret påverkade konsumtionen generellt samtidigt som vi tidigarelagt några höstkampanjer till augusti i år. För Venue Retail Group har september annars inneburit något av en nystart då vi stärkt ledningen i bolaget med kompetens inom design, säljstyrning och varumärkesutveckling. Vårt fokus är att med ett tydligare helhetskoncept stärka varumärket och öka försäljningen”, säger Christel Kinning tillförordnad vd. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.157