23948sdkhjf

Stärkt försäljning för Odd Molly

Varumärket fick en försäljningskjuts under tredje kvartalet jämfört med i fjol. Omsättningen för årets första nio månader pekar också uppåt.

Under tredje kvartalet, juli–september, ökade omsättningen från 70 miljoner kronor i fjol till 88 miljoner. Rörelseresultatet stärktes till 8,4 miljoner kronor jämfört med 1,5 miljoner förra året. Under perioden januari-september ökade omsättningen till 222 miljoner kronor jämfört med 181 miljoner under samma period i fjol. Förlusten på 10 miljoner kronor vände till en vinst på 5,5 miljoner kronor för perioden.Det är framför allt försäljningen i de egna butikerna som ökar, enligt bolaget. Under kvartalet var ökningen 78 procent. Satsningen på kollektionerna har gett högre snittorder och lägre snittpriser. Ordervärdet i grossistledet inför 2015 uppgår till 110 miljoner kronor jämfört med 100 miljoner i fjol.Kajsa Åström

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062