23948sdkhjf

Brixtol för Asos

På tre år har svenska modevarumärket Brixtol sexdubblat omsättningen. Nu lanserar modeföretaget en variant på en storsäljande jacka exklusivt för e-modejätten Asos.

Framgången för svenska modevarumärket Brixtol är högst påtaglig och det stora genombrottet kom med förra årets lansering på e-modejätten Asos. 90 procent av höstkollektionen såldes slut på mindre än två månader och för att fira försäljningsframgången har e-handlaren bett Brixtol specialdesigna en sportigare variant av den storsäljande långa bombarjackan. Den nya specialdesignade jackan är tillverkad i italiensk nylon rip-stop – ett material som används för fallskärmar och är fodrad med fleece. Brixtols produkter, jackor, mössor och stickat, säljs i dag i 45 butiker över hela Sverige samt i butiker i Tyskland, Spanien, Frankrike, Schweiz, Italien, Holland, Norge, England, Japan, Ryssland och Island. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125