23948sdkhjf

Här är galans vinnare

I går, tisdag, korades 16 vinnare i årets upplaga av Habit Modegalan på Cirkus i Stockholm. Här är alla vinnarna.

Årets Butikssäljare"Stille", Stig-Lennart Skoglund, City Herrekipering, LidköpingMotivering: Med lång erfarenhet i branschen utmärker sig den här säljaren med sin proffsighet, ödmjukhet och engagemang. Med en ovärderlig kunskap om stil och sortiment kan man vara säker på att kunden hittar det den söker. Ett genuint och vänligt bemötande gör att kunden känner sig sedd och uppmärksammad, och mer än gärna återkommer. En unik säljare som sprider god stämning både bland kollegor och kunder! Årets barnbutikMy Baby & Junior i ÅreMotivering:Strålande leenden och hög servicegrad gör årets barnbutik till ett riktigt smultronställe. Med ett sortiment som både är brett och genuint är butiken ett föredöme för många. Årets vinnare är ett bevis på att man ska våga satsa även om många tror att det kommer bli tufft. Butiken har det hetaste läget mitt i centrum på en av Sveriges hetaste platser. Dessutom finns det möjlighet till ”ski in och ski out”!Årets Barnklädesleverantör EbbeMotivering: En genuin branscherfarenhet och säker vision om äkthet, hållbarhet och långsiktig utveckling ledde vidare till ett eget varumärke, präglat av en smart samtida twist i ett klassiskt skandinaviskt designstuk. Kärlek, professionalism och driv utmärker detta varumärke som på kort tid tagit den medvetna familjens hjärta med storm. Årets inredningskonceptNygårdsannaMotivering: Ett väl genomfört koncept som konsekvent andas varumärkets själ och grundarens visioner och rötter. Årets vinnare månar om detaljerna såväl som helheten. Det är personligt, hantverksmässigt, varmt och övertygande.Vinnaren är Nygårdsanna.Årets herrbutikDanielssons herrmode i BorgholmMotivering: Med ett brett sortiment av handplockade välkända varumärken, en modest prisnivå och personlig service lockar Årets herrbutik kunder från både när och fjärran. Omsättningen har stadigt ökat de senaste åren med en bibehållen lönsamhet, trots den allt tuffare konkurrensen i branschen. Vinnaren av Årets herrbutik har också visat att det finns framgångsrika möjligheter att överta ett gammalt anrikt företag och med förnyelse lyckas både behålla gamla kunder och attrahera nya.Årets e-handel/multikanalbutikGrandpa.seMotivering: På ett kundvänligt sätt förenar denna butik multikanalerna och skapar därmed en fulländad köpupplevelse. Oavsett plattform levereras en integrerad kundupplevelse på ett vinnande sätt.Årets Modeexportpris Nudie JeansMotivering: Vinnaren av Årets Modeexportpris är ett företag som under en lång period haft en stark tillväxt. En ökad närvaro i Europa och andra delar av världen har höjt exportandelen år från år. Mer än åtta av tio plagg säljs nu på export.Årets skobutik Lester i GöteborgMotivering: Med en fantastisk försäljningsutveckling över åren och en historik av svarta siffror bevisar årets vinnare att det är möjligt att ta stora kliv i en bransch även när det blåser motvind. Med ett stort mått av personligt och engagerat kundbemötande, stor kunskap om skor och genom att ständigt vara upplysta om nya varumärken vinner man kundernas lojalitet.Årets multibrandbutikUnited FashionMotivering: Med ett brett urval av exklusiva varumärken bygger denna butik ett sortiment som tilltalar den kvalitets- och modemedvetna storstadskunden. Lägg till en servicegrad som märks så fort kunden kliver över tröskeln, då har vi en helhetsbild som gör denna multibrandbutik till en vinnare.Årets sportleverantörBergans of NorwayMotivering: Med fokus på den fritidsintresserade kunden har denna sportleverantör nått stora framgångar på marknaden. Ansvar, långsiktighet och tillväxt är prioriterade områden för företaget som varit verksamt sedan många år och har sitt ursprung i vårt grannland. Årets designer/designerteamWhyred, Roland Hjort och Jonas BladmoMotivering: Årets vinnare är stjärnor på välkonstruerade skräddade plagg och glider sömlöst mellan traditionella snitt och avantgardistisk asymmetri. Formkoden stavas kontraster. Uttrycket är tydligt, eget och alltigenom självklart.Årets ModekedjaH&MMotivering: Tillväxt, lönsamhet och socialt ansvar kännetecknar denna modekedja som fortsätter att nå framgång på den extremt konkurrensutsatta klädmarknaden.Årets Leverantör/Agent EtonMotovering: Få klassiska varumärken klarar att ta steget och skapa relevans och attraktion även mot en yngre och trendkänslig målgrupp. På ett tryggt och förtjänstfullt sätt har leverantören under lång tid gjort denna resa och utvecklats till en stark, värld som spännande aktör inom sitt segment. Modern design och hög kvalitet i kombination med god lagerhållning och service bygger välförtjänt framgång – nationellt och internationellt. Årets dambutikMathilde, StockholmMotovering: I en lekfullt romantisk och magisk butiksvärld med gott om skrymslen och vrår säljs en unik mix av noga utvalt mode till en trogen kundkrets av stilmedvetna kvinnor i alla åldrar. Utbudet rimmar väl med den varma personliga servicen. Årets vinnare har lockat till modeinköp i mer än 20 år och vi hoppas att denna institution bland Stockholms modebutiker ska fortsätta att vara en självklar adress i många år framöver.Årets Internationella DesignerAlber Elbaz, Lanvin Motivering: Med ett exceptionellt hantverkskunnande och en oöverträffad fingertoppskänsla för hur moderna kvinnor vill klä sig har denna designer väckt ett av Frankrikes äldsta modehus till liv igen. Hen har lyckats kombinera ett modemässigt arv med en absolut känsla för samtiden, och resultatet blir åtråvärda vill-ha-plagg, alla med en för designern utmärkande nonchalant elegans. En romantisk drömmare och en ödmjuk humorist som säsong efter säsong lyckas definiera modebilden.Årets Habit HedersprisFilippa KnutssonMotivering: För över 20 år sedan lade årets mottagare av Habits Hederspris grunden till det som ofta beskrivs som sinnebilden av skandinaviskt mode – minimalistiskt, funktionellt och modernt. Helt enkelt den perfekta garderoben för en vardagselegant framtoning. Den långsiktiga filosofin går igen i ett väl utvecklat hållbarhetsarbete. Med över 50 egna butiker och en bred förankring i återförsäljarledet befäster varumärket sin starka ställning på en världsomfattande marknad. Den kreativa hjärnan bakom verket är Filippa Knutsson, en fantastisk förebild för branschen. Foto: Kalle Assbring

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063