23948sdkhjf

Hon går till Brixtol

Svenska modevarumärket Brixtol är inne i en stark expansionsfas. Nu rekryteras en pr-ansvarig och extra krut läggs också på marknadsföringen.
Brixtol vässar laget och rekryterar Natalie Karlsson som pr manager. Natalie Karlsson är 24 år och har tidigare arbetat som moderedaktör på Metro, modechef på Modette, krönikör på GP samt bloggprofil på Kanal 5.

– Brixtol expanderar för fullt och vi är väldigt noga med att få rätt person på rätt plats, när det nu var dags att anställa en pr manager stod Natalie högst på vår lista. Natalie är en person som trots sin unga ålder har stor erfarenhet inom svenska modebranschen och en profil som passar perfekt för Brixtol, säger Emil Holmström, delägare och grundare i ett pressmeddelande.

Enligt Brixtol har omsättningen sexdubblats på tre år och nu säljs bland annat vaxjackor och de brittiskt-inspirerade ytterplaggen i butiker i Sverige men även Tyskland, Spanien, Frankrike, Schweiz, Italien, Holland, Norge, Danmark, Island, Ryssland samt Japan. Sedan 2013 säljs Brixtol via ASOS.com och Zalando.com. Brixtols plagg produceras i England, Potugal och Litauen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062