Schuterman satsar med ny webbutik
Nathalie Schuterman får i dagarna ett nytt utseende på nätet. Den nya webbutiken är uppbyggd som ett modemagasin med bland annat stajlingtips och rörlig bild. – Med den nya sajten kan vi arbeta mycket närmare den fysiska butiken, säger Nathalie Schuterman till Habit.
– Satsningen betyder att vi på ett bättre sätt kan visa globalt vilka vi är och vad vi står för med handplockade varor från de främsta modehusen. Vi säljer redan mycket internationellt och förväntar oss ännu mer med den nya sajten, säger Natahlie Schuterman till Habit.
Den nya webbutiken är uppbyggd som ett modemagasin och ska kontinuerligt fyllas med nytt innehåll. Kunden kan också hämta upp paketet själv i butik, samt beställa varor som inte säljs online.
Sajten har byggts i nära samarbete med Panagora. En viktig parameter har varit att konceptet ska fungerar säsong efter säsong och sajten kan nu till exempel färganpassas för att kännas ny. Startsidan är också byggd så att bilderna lägger sig efter varandra och anpassas, vilket både är tänkt att effektivisera administrationen och locka fler besökare. Om det blir några nya varumärken, också exklusivt för webben, återstår att se men Natahlie Schuterman menar att lyxen med att ha just multibrandbutik är att sortimentet kan anpassas efter efterfrågan.
Hur kan ni använda den fysiska butiken i webbsatsningen och vice versa ?
– Med den nya sajten kan vi arbeta mycket närmare den fysiska butiken. Vi har också möjlighet att visa mycket mer bilder och rörligt material från de internationella visningarna. Vi kan göra mera stajlingkategorier som ”ski chic” ”editors pick ” och så vidare. Allt för att inspirera och komma nära ursprungsbutiken.