Arlanda får ny shoppinggata
Flygplatsen bygger nytt shoppingkluster och bjuder på nya varumärkesbutiker. Det blir en del av resultatet när Swedavia investerar sju miljarder i Stockholm Arlanda Airport under de kommande tio åren. En av nyetableringarna är en butik för varumärket Superdry.
– Vi vill erbjuda våra resenärer den bästa starten på resan. Därför fortsätter vi att skapa en unik marknadsplats med starka och exklusiva varumärken som ger resenären möjlighet att handla varumärken som inte är tillgängliga på så många andra platser i Sverige. Den nya shoppinggatan på Arlanda är ett tydligt exempel på hur vi hela tiden utvecklar flygplatsens utbud inom shopping, mat och dryck för att möta efterfrågan från våra resenärer, säger Magnus Ros, med titeln Director Commercial Services på Swedavia.
Sedan tidigare finns butiker för Victoria’s Secret och Michael Kors, Designtorget, Capi Electronics samt modebutiker med varumärken som Eton, Stenströms, Filippa K, Hunky Dory, By Malene Birger, Tiger of Sweden, Gant, Tommy Hilfiger, Moschino och DKNY. Hela gatan ska bygga om och butikerna ska få tydligare varumärkesidentiteter.
Swedavia äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i Sverige. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor per helår och har 2 400 medarbetare.