23948sdkhjf

Digitalt inköp

Tommy Hilfiger introducerar digitalt showroom på säljsidan.
För att effektivisera försäljningen mot inköpare och minska miljöpåverkan satsar Tommy Hilfiger på ett digitalt showroom, placerat på huvudkontoret i Amsterdam.
Det handlar om en interaktiv pekskärm som är ansluten till en fyra meter hög skärmvägg. Här kan inköparna se de fullskaliga kollektionerna från Tommy Hilfiger Sportswear och Hilfiger Denim och göra ordrar. Förslag på looker presenteras, material, färger och storleksspann visas.

– Vårt digitala showroom kommer att revolutionera inköpet för våra återförförsäljare och interna säljteam, säger vd Daniel Grieder i ett pressmeddelande.

Bolaget ser även showroomet som ett led i varumärkets hållbarhetsarbete. Antalet provplagg, tryckta orderformulär och transporter förväntas att minska.

Varumärkets grundare, Tommy Hilfiger, är entusiastisk över konceptet:
– Vi tror att det här är säljsystemet för framtiden och ser fram emot att arbeta med våra återförsäljare med det här nya spännande konceptet.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062