23948sdkhjf

Bread & Butter återvänder till Tempelhof

Jeans- och streetwearmässan Bread & Butter planerar för comeback i juli.
I onsdags avslutades Berlin Fashion Week med mässor som Seek, Premium och Panorama. Efter att kommit på obestånd i december tog den tidigare mässgiganten Bread & Butter ett steg tillbaka och arrangerade en mindre gatuversion av mässan med 40 medverkande varumärken. Nu kommunicerar Bread & Butters grundare Karl-Heinz Müller att mässan återvänder till mässhallarna i Tempelhof Airport, 2-4 juli.
– Trots all turbulens har vi fått en våg av sympatier, säger Karl-Heinz Müller i ett pressmeddelande.
– Vi omarbetar konceptet för juli 2015. Industrins utmaningar kan inte enbart lösas med konventionella mässor. Vi håller fast vid vårt motto "fun and profit".
Det nya konceptet ska bland annat innebära lägre kvadratmeterpriser för utställarna, ett område för distributörer och agenter, en del riktad mot konsumenter och ett bredare utbud av varumärken utanför modesegmentet.

Enligt Bread & Butters konkursförvaltare, Graf Brockdorff, har bolagets ekonomiska svårigheter lösts genom bidrag från investerare.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062