Från Icepeak till Five Season
Storsatsande Five Season rekryterar ny chefdesigner. Hon blev utnämnd till Årets Designer i Finland 2013.
– Saila Härkki har precis den kompetens och erfarenhet som vi nu behöver i vår internationella satsning, säger Erik Johansson, vd för Five Seasons. Han förvärvade varumärket 2009 från investmentbolaget EQT.
Five Season, grundat 1982, har stora ambitioner och siktar på att bli en av de ledande leverantörerna i Europa inom det segment varumärket verkar. Ny logotyp, design, strategi, marknadsföring och organisation ska hjälpa i expansionssatsningen.
– Five Seasons har ett nytt och innovativt sätt att utveckla sitt varumärke som verkligen attraherar mig. Att dessutom få vara med i deras nya internationella satsning och att få utveckla Five Seasons design känns som en spännande utmaning. Jag hoppas att jag kan bidra med den långa erfarenhet jag fått från branschen, säger Saila Härkki, ny chefdesigner för Five Season.
Icepek som Härkki nu lämnar har vuxit rejält under de senaste tio åren, från 25 miljoner kronor till 1 miljard kronor i omsättning.