23948sdkhjf

Ellos egna varumärke växer

E-handlaren fortsätter att satsa på det egna varumärket Close by Denim. Nu adderas både dam, herr och barn till jeanskollektionen.


Close by Denim startade sin resa med närtillverkade jeans som släpptes under hösten 2013. Bakom varumärket står näthandlaren Ellos. Jeanskollektionen, som sys på Syverket i Borås, kompletteras nu med dam, och lite senare i år med herr- och barnkläder. En egen e-handel för varumärket lanserades i januari.

Damkollektionen som visades i Stockholm i går, onsdag, består av ett 40-tal plagg. Det mesta är närproducerat: de fin- och grovstickade plaggen tillverkas i Gällstad medan trikån produceras i Marbäck. Lädret från älg, är från Finland.

Damkollektionen och kommande kollektioner för herr och barn är ritade av Petra Bachmann (bilden). Grundtanken är att plaggen ska vara säsongslösa.

– Vi vill att det ska vara enkla, klassiska kläder som håller över flera säsonger, säger hon till Habit. Vi vill medverka till ett hållbart mode. Det är därför vi gör allt vi kan för att göra allt närproducerat, det är vår ambition.

Barnkollektionen kommer att bestå av ett fåtal nyckelplagg i storlek 92–122, medan herrkollektionen innehåller ett 30-tal plagg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063