Ny vd för Park Lane
30-årsjubilerande modeföretaget rustar för expansion och plockar in en ny vd, delägare samt styrelsemedlem. Nu ska företagets exportmarknad utvecklas. I höstas öppnade första konceptbutiken i nederländska Maastricht.
– Efter att ha följt Park Lane under flera år, ser jag idag ett företag med ett superstarkt fundament och en produkt med enorm potential. Nu lägger vi till min erfarenhet och fokuserar på att utveckla hela Park Lanes värdekedja. Samtidigt intar vi ett mer internationellt perspektiv och förhållningssätt till verksamheten. Vi ska säkerställa att vi lever upp till Park Lanes värderingar på alla marknader och uppnå en mer enhetlig profil i vår distribution. Jag och mina kollegor har en otroligt spännande tid framför oss, säger Ulrik Dahl i en kommentar.
I höstas öppnade första butiken med Park Lane-skylt i nederländska Maastricht och företaget arbetar på att plocka fram ett franchisekoncept samt att utveckla nya affärsområden. Tanken är utveckla närvaron på befintliga exportmarknader men även att hitta till nya exportländer. I dag säljs företagets produkter inom herr- och dammode via 550 butiker i 6 länder. Etiketten Park Lane, som lanserade första herrkollektion år 2000, är sprunget ur varumärket Bex. Fyra år senare lanserades Park Lane Woman.