Stärkt Odd Molly
Ökad omsättning och förbättrad lönsamhet under förra årets sista kvartal.
På helåret ökade bolaget omsättningen med 29 procent till 294,3 miljoner kronor från 228,2 miljoner. Rörelseresultatet uppgick till 5,5 miljoner kronor, att jämföra med -24,1 året innan.
– Våra egna butiker visade fortsatt stark försäljningsutveckling under kvartalet, då både webbshopens försäljning och de egna butikernas julförsäljning var över förväntan, säger vd Anna Attemark i en kommentar.
– Under året tog vi över försäljningsansvaret i Skandinavien och utvecklade en egen försäljningsorganisation, införde fyra införsäljningstillfällen och lanserade nya produktgrupper som en del av Odd Mollys livsstilskoncept. De nya produktgrupperna home och bad samt den senaste nyheten regn såldes in till agenter och återförsäljare under året, och kommer att nå konsument i butik nu i vår.