Ökad vinst för MQ
Klädbolaget MQ visar en positiv utveckling för andra kvartalet med ett resultat på 19 miljoner kronor efter skatt (14). I mars sker en satsning på den norska marknaden.
På halvårsbasis (september 2014–februari 2015) uppgick nettoomsättningen till 774 miljoner kronor (789), det är en minskning med 1,9 procent.
Rörelseresultatet för andra kvartalet uppgick till 26 miljoner kronor (20), vilket motsvarar en rörelsemarginal på 6,2 procent (4,9).
Under perioden har en ny omnikanalavdelning skapats i syfte att tydligare integrera MQ:s försäljningskanaler; e-handel, kundklubb och butik.
MQ:s näthandel lanseras på den norska marknaden under mars månad. I samband med det har även en Norgechef rekryterats.
– Det är nu dags att ge Norge sitt rättmätiga fokus som tillväxtmarknad, säger vd och koncernchef Christina Ståhl i en kommentar.