Starkt första kvartal för H&M
Under första kvartalet ökade H&M försäljningen med 15 procent jämfört med motsvarande kvartal 2014. Kedjan planerar att öppna 400 nya butiker och nio nya onlinemarknader i år.
”Vi har fått en mycket bra start på 2015 – både när det gäller försäljning och resultat. Vårt attraktiva kunderbjudande och starka expansion inom både butik och online samt vårt arbete med ständiga förbättringar är några anledningar till de ökade marknadsandelarna och det goda resultatet”, skriver vd Karl-Johan Persson i sin kommentar.
Under våren öppnar kedjan åtta nya onlinemarknader i Portugal, Polen, Tjeckien, Rumänien, Slovakien, Ungern, Bulgarien och Belgien och till hösten öppnar vi onlinebutiken även i Schweiz.
En kommande spännande öppning är en ny flaggskeppsbutik vid Herald Square i New York som kommer att bli en av de största butiker i koncernen med över 5 700 kvadratmeter totalyta.