Hamburgermode
McDonalds lanserar hamburgermönstrade kläder efter det uppmärksammade samarbetet med skidlandslagen i längd och alpin.
– Vi ville med våra Big Mac underställ vara en lite väl stolt skidsponsor och få så många som möjligt att få upp ögonen för vår nya vintersatsning. Responsen var väldigt positiv vilket banat vägen för världspremiären av en Big Mac-kollektion, onekligen ett annorlunda och roligt sätt att kommunicera till våra fans, säger Petra Dahlman, senior marknadschef på McDonald’s Sverige.
Inom ramen för skidkampanjen med landslagen har pengar samlats in för att stötta Skidlyftet, ett stöd till barn- och ungdomsverksamhet i skidklubbar runt om i Sverige. Dessutom går 100 kronor för varje sålt Big Mac-underställ till satsningen. Eventuellt överskott från försäljningen av övriga produkter i kedjans webbutik går till Ronald McDonald Barnfond.
Plaggen premiärvisas under en modevisning, McWalk, i Gallerian i Stockholm på tisdagen.