23948sdkhjf

Kunderna marknadsför Joy

En övervägande del av klädkedjan Joys kunder tycker att media ger en ytlig bild av kvinnor mitt i livet. Nu blir undersökningen tidning och kampanjmaterial.
Klädkedjan Joy har låtit 5 000 av sina kunder svara på frågan hur de uppfattar att kvinnor i medelåldern presenteras i media. 97 procent svarar att de tycker att media har en ytlig bild av kvinnor som inte är purunga längre.
– När våra kunder säger att de inte känner igen sig i den bild som media förmedlar måste vi ju lyssna och agera, säger Charlotte Nordén, vd på Joy.

Charlotte Nordén berättar för Habit att man har samlat ett antal kvinnor till en tjejmiddag. Under middagen gjordes en fotografering som visar kvinnorna i Joys kläder. Ämnet som avhandlades under middagen var skönhet. Samtalet har sedan förpackats till en tidning på 20 sidor samt Youtube-klipp som sprids via sociala medier. Tidningen distribueras via Joys butiker från och med i dag.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078