23948sdkhjf

Dr Denims vd: ”Vi ökar på de flesta marknader”

Göteborgsvarumärket har levererat tillväxttal sedan starten 2003. Räkenskapsåret 2013/2014 är inget undantag.
Familjeföretaget Dr Denim fortsätter att skörda framgångar. Av bokslutet 2013/2014 att döma ökar omsättningen för tolfte året i rad. Omsättningen uppgick till lite mer än 245 miljoner kronor, vilket är en ökning med 34 miljoner kronor från föregående år. Bolaget fortsätter dessutom alltjämt att leverera vinst. Resultatet efter finansnetto uppgick till 34 miljoner (30) och resultatet till 19,5 miljoner (16,8).

– Det blev en något större tillväxt än vad vi hade räknat med, säger bolagets vd Johannes Graah till Habit. Det har varit ett bra år. Många faktorer ligger rätt i tiden.

Ökningen härleds till varumärkets nästan samtliga marknader.

– De senaste två åren har marknaderna utanför Skandinavien vuxit. Det är exporten som kommer ikapp och det är där som det håller på att att hända saker, säger han och nämner USA som en kommande tillväxtmarknad.

Som ett mått på att bolaget expanderar är att antalet anställda har ökat från 20 i fjol till 30 i år.

– Vi har ökat investeringarna, inte bara på personalsidan, det gäller även retail, e-handel och it-system, säger Johannes Graah.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063