23948sdkhjf

Bolaget gör sig redo för att växa

Storbritannien och USA är några av de marknader där Mini Rodini vill expandera. Det berättar avgående vd:n Jon Sandin för Habit.
Tillsättningen av Tina Rosén som ny vd innebär en ny era för barnklädesvarumärket. Färdplanen är att bearbeta den internationella marknaden hårdare för att växa globalt. Tina Roséns breda erfarenheter av bland annat internationella varumärken är därför betydelsefulla, säger Jon Sandin till Habit.

– Hon kommer dessutom in från ett större bolag [Adidas], vilket är bra för oss. Hon kan processerna om hur vi ska organisera oss framåt, säger han.

Fokusmarknaderna för Mini Rodini framöver är bland andra Storbritannien och USA.

– England är en jättemarknad, och USA är en marknad som vi växer på. Vi har jättebra återförsäljare som vi vill fördjupa samarbetet med.

Han nämner även Norden och Sverige som viktiga marknader för bolagets tillväxt. På hemmaplan finns Mini Rodini med tre butiker i Stockholm och en i Göteborg. Jon Sandin ser möjligheter att öppna fler.

– Vi har mycket kvar att göra i Sverige. Här växer vi fortfarande. Det är möjligt att öppna ett antal butiker till. Dessutom finns det stora utvecklingsmöjligheter i vår webbshop. Det är en viktig kanal där vi når hela världen.

I juni avgår Jon Sandin från sin vd-post men fortsätter i företaget.

– Vi har haft en fantastisk utveckling i bolaget. Men när vi nu tar ett steg till känns det helt rätt att det kommer in en ny kraft med nya erfarenheter som kan ta vid.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063