23948sdkhjf

Japansk modekoncern höjer prognosen

Fast Retailing, den japanska klädkoncernen, som bland annat driver Uniqlo, Theory och Pricesse Tam Tam justerar upp prognosen för det innevarande räkenskapsåret (september 2014 till augusti 2015).
Den höjda prognosen bottnar i bättre än väntad försäljning av Uniqlokläder i Japan och en stark försäljning utanför hemmamarknaden. Bolaget räknar med en nettovinst på 120 miljarder yen, upp från tidigare guidning på 100 miljarder yen. Klädkedjan justerar samtidigt upp sin försäljningsprognos för helåret med 3,1 procent till 1 650 miljarder yen. För andra kvartalet redovisade bolaget ett resultat efter skatt på 35,9 miljarder yen och en försäljning på 470 miljarder.

Ambitionen för vd Tadashi Yanai är att Fast Retailing ska bli den största klädkedjan i världen. År 2020 är målsättningen att försäljningen ska nå 5 000 miljarder yen, motsvarande cirka 361 miljarder svenska kronor, skriver Dagens Industri.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062