23948sdkhjf

Björn Borg byter PR-byrå

Under våren gick Björn Borg ut för att hitta en ny PR-partner för den svenska marknaden, och valet föll på den stockholmsbaserade kommunikationsbyrån Ibeyostudio.
Uppdraget gäller den svenska marknaden och avser ett helhetsgrepp kring varumärkets kommunikation. Samarbetet inleds från och med april 2015.

– Björn Borg är ett starkt varumärke som ligger i framkant när det gäller interaktiv varumärkeskommunikation. Det blir allt mer viktigt att kunna uttrycka sitt budskap via flera olika kanaler där mandat och relevans är avgörande. Den platsen vågar Björn Borg ta på ett väldigt inspirerande och trovärdigt sätt. Vi tror att kommunikation bygger på att skapa och vårda relationer, och när det dessutom kombineras med ett kärleksbudskap är det lätt för oss att relatera till uppdraget, säger Lotta Brattin som är grundare av Ibeyostudio. Första tiden kommer uppdraget fokusera på att ta fram en lokal PR-plan för varumärkets nya inriktning samt att stärka relationen mellan produkter och Björn Borgs målgrupp.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063