23948sdkhjf

Ellos skönhetssatsar

Företaget utökar befintligt sortiment och bygger en ny avdelning för skönhet. Därtill har ett svenskt makeupvarumärke förvärvats och egna skönhetsvarumärken lanseras i höst.
Ellos utökar befintligt sortiment och lägger till nya varumärken i en särskild satsning på avdelningen Ellos Beauty. Ytterligare ett led i satstningen är förvärvet av svenska makeupvarumärket Makiash som är framtaget av bland andra Susanne Jangstam och Christina Mohlin. D är också med i teamet som ska ta fram Ellos egna skönhetsvarumärken till hösten, en serie med kroppsvård samt en baskollektion med makeup.

– Skönhet online är en växande marknad och ambitionen är att bli marknadsledande. Ellos Beauty kommer att byggas upp med marknadens bästa varumärken samt ett eget utvecklat sortiment. Det är en ny kategori där vi avser satsa tillräckligt för att bli en av de ledande aktörerna online inom ca 3-4 år, säger Hans Ohlsson, vd för Ellos.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063