BLK DNM får ny Skandinavienchef
Familjen Hargreaves samlar sina varumärken på den skandinaviska marknaden under en chef.
– Den främsta anledningen är att familjen Hargreaves vill komma åt synergierna med ett gemensamt showroom för sina varumärken i Stockholm, säger Fredrik Larsson, vars showroom på Skeppargatan i Stockholm har plats för BLK DNM.
Sker det några nysatsningar för BLK DNM på den skandinaviska marknaden?
– Ulrika har gjort ett fantastiskt jobb med distributionen. Hon har lyckats få in varumärket på de bästa butikerna. För mig gäller det att förvalta det arbetet och att driva på försäljningen. Det finns alla möjligheter att fördjupa distributionen hos befintliga kunder.
Fredrik Larsson vill även lyfta fram BLK DNM som ett jeansvarumärke.
– Många förknippar BLK DNM med skinnjackor. Jag vill att jeansdelen ska bli mer synlig, där är vi fantastiskt bra.
Under åren 2001 till 2009 var Fredrik Larsson vd för Boomerang.
För några veckor sedan lämnade BLK DNM:s grundare och kreativa chef Johan Lindeberg bolaget. Läs om avhoppet här .