23948sdkhjf

BLK DNM får ny Skandinavienchef

Familjen Hargreaves samlar sina varumärken på den skandinaviska marknaden under en chef.
BLK DNM:s ägare, familjen Hargreaves, har tillsatt Fredrik Larsson som ny chef för den skandinaviska marknaden. Fredrik Larsson har jobbat med Hargreaves varumärken Wolsey och Morley via den egna agenturen Other & Art sedan 2012. BLK DNM:s säljorganisation i Skandinavien har tidigare skötts externt av Ulrika Nilsson, som även fortsättningsvis ansvarar för varumärkets pr i Sverige. Nu samlar Hargreaves samtliga varumärken under Fredrik Larssons ledning.
– Den främsta anledningen är att familjen Hargreaves vill komma åt synergierna med ett gemensamt showroom för sina varumärken i Stockholm, säger Fredrik Larsson, vars showroom på Skeppargatan i Stockholm har plats för BLK DNM.
Sker det några nysatsningar för BLK DNM på den skandinaviska marknaden?
– Ulrika har gjort ett fantastiskt jobb med distributionen. Hon har lyckats få in varumärket på de bästa butikerna. För mig gäller det att förvalta det arbetet och att driva på försäljningen. Det finns alla möjligheter att fördjupa distributionen hos befintliga kunder.
Fredrik Larsson vill även lyfta fram BLK DNM som ett jeansvarumärke.
– Många förknippar BLK DNM med skinnjackor. Jag vill att jeansdelen ska bli mer synlig, där är vi fantastiskt bra.

Under åren 2001 till 2009 var Fredrik Larsson vd för Boomerang.
För några veckor sedan lämnade BLK DNM:s grundare och kreativa chef Johan Lindeberg bolaget. Läs om avhoppet här .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094