23948sdkhjf

Beyond Retro stärker eget varumärke

Vintage-kedjan anställer namnkunnig produktchef när det egna varumärket plockar andelar av försäljningen.
För tre år sedan lanserade vintagekedjan Beyond Retro ett varumärke i eget namn. Kedjans vd, Steven Bethell, säger till den brittiska branschtidningen Drapers att private label-delen utgjorde 10 procent av den totala försäljningen under förra året. Till dags datum har den siffran stigit till 20 procent. Nu tillsätts Laura Dufort som produktchef. Laura Dufort kommer närmast från samma tjänst på varumärket Christopher Raeburn, innan dess var hon produktutvecklare på Burberry 2007–2010.
Etiketten Beyond Retro är plagg och accessoarer som tillverkas av återanvända kläder och material. Kollektionen designas på huvudkontoret i London, tillverkas i Indien och säljs i Beyond Retros tio butiker i Sverige och Storbritannien. I Sverige finns en butik i Göteborg, en i Malmö och tre i Stockholm.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064