23948sdkhjf

Zalando in i BBB

E-handlaren investerar i Berlinmässan Bread & Butter. Hur mässupplägget blir med den nya ägaren ska kommuniceras senare under året. Juliupplagan äger rum som planerat.
E-handelaren Zalando köper mässplattformen Bread & Butter. Det framgår av ett pressmeddelande från mässan och e-handlaren. Med hjälp av Zalando kan Bread & Butter lättare avhjälpa den konkurs man nu går igenom, en process som väntas vara klar 1 oktober i år. Hur mycket pengar Zalando gått in med framgår inte.

”Bread & Butter-teamet och Zalando är en god matchning och tillsammans ska de utveckla Berlin som en modestad”, skriver mässan.

Teamet arbetar på ett nytt mässupplägg som ska kommuniceras senare under året. Från Zalandos håll meddelar man att mässteamet ska stanna men att upplägget blir förändrat och får ett mer konsumentorienterat fokus. I och med förvärvet av Bread & Butter kommer e-handlaren närmare önskan att bli en modeplattform och inte bara en e-handlare. Ytterligare led i Zalandos nya handelsstrategier är samarbeten med Gap och TopShop i Tyskland samt förvärvet av 20 procent av tekniklösningen Anatwine.

Just nu är det fullt fokus på att arrangera sommarens mässa som äger rum i Berlins Tempelhof 7 till 9 juli. I förra veckan kommunicerade Zalando att man lanserar Fashionpalooza i samklang med musikfestivalen Lollapalooza som äger rum på just Tempelhof 12 och 13 september. Vilka modevarumärken och arrangemang som ska äga rum då har dock inte kommunicerats.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.052