23948sdkhjf

Isbjörn delvis utan isbjörn

Logotypsbyte och tydligare segmentsindelning ska hjälpa barnklädeföretaget att attrahera en bredare målgrupp. Företaget firar även 10 år.
Nu presenterar varumärket Isbjörn en ny logotyp och sortimentstänk. Från och med nästa år renodlar företaget logotypen och presenterar en märkning utan isbjörn för att göra varumärket mer attraktivt för de äldre barnen.

- Vi ser tydligt att de äldre barnen helst vill vara utan isbjörnen på plaggen. Därför renodlar vi även logotypen för att attrahera de äldre barnen i juniorsegmentet upp till 14 år. Isbjörnen finns dock kvar i baby- och barnsortimentet. Vi satsar framledes på än fler snitt och modeller med en något ungdomligare framtoning. Vi delar också in kollektionen i tre tydliga segment. Baby, Kids och Junior, säger vd Maria Frykman.

Den nya kollektionen, och en ny produktkategori, visas bland annat upp under den stora outdoormässan i Friederichshafen i Tyskland i juli där varumärket finns i Scandinavian Village.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047