Från H&M till Bubbleroom
Bubbleroom har en ny vd som tillträder i september. Han efterträder grundaren Svante Tegnér på posten och ska stärka företagets tillväxt och fortsätta satsningen på fysiska butiker.
Ville Kangasmuukko kommer närmast från H&M där han varit ansvarig för expansion och affärsutveckling av onlinesatsningar för bland annat Cheap Monday, Monki, COS, Weekday och & Other Stories. Han har tidigare även varit övergripande ansvarig för expansionen av H&M online till Storbritannien och USA.
–Det är väldigt glädjande att vi har lyckats rekrytera Ville och vi har stor tilltro att han kan hjälpa oss att fortsätta utveckla Bubbleroom till ett av Sveriges mest innovativa, relevanta och uppskattade modeföretag. Som vd för Bubbleroom får Ville ett övergripande ansvar för att stärka tillväxten ytterligare och fortsätta den omni-kanalsatsning som inleddes våren 2014 med fysiska butiker, säger Freddy Sobin, vd och koncernchef på Consortio Fashion Group AB där Bubbleroom ingår.
Bubbleroom grundades 2005, då som nätbutik för mode, men de senaste åren har företaget även expanderat med fysiska butiker och har i dag fyra butiker.Företaget förvärvades 2008 av CFG och förutom butiker har man även startat en wholesale-avdelning för att kunna möta kunden i fler relevanta säljkanaler. I dag säljer omkring 50 externa butiker företagets egna varumärken. Försäljning via nätet sker till fler än 30 länder.
Koncernen omsätter 1 miljard kronor och har närmare 400 anställda. Förutom Bubbleroom ingår Halens, Cellbes och Discount24 i koncernen.