Något förbättrat Odd Molly
Modeföretaget ökade försäljningen under andra kvartalet. Därtill satsas det på fler egna butiker. I oktober öppnar första butiken i Finland och dagens tio butiker i Sverige ska bli fler.
Odd Molly satsar på att öppna fler egna butiker och i juni öppnade en butik i Femmans köpcentrum i Göteborg. I september öppnar ytterligare en butik i Göteborgsområdet, då i Frölunda Torg. I oktober öppnar första butiken i Finland, i köpcentrumet Kamppi i Helsingfors.
– Alla våra butiker är lönsamma – och vi kommer att etablera fler. Vår bedömning är att de fysiska Odd Molly-butikerna bidrar till att öka försäljningen både hos våra återförsäljare och i vår egen webbshop samtidigt som de stärker varumärket. Samtidigt öppnar också våra återförsäljare alltfler shop-in-shops av samma skäl, skriver vd Anna Attemark i rapporten.
Odd Molly har också gjort en satsning på nya produktgrupper där bland annat badkläder och heminredningsprodukter utevcklas väl enligt företaget.
– Vi lanserar löpande mindre kollektioner utifrån säsong eller behov – och det var med särskilt bra timing Odd Mollys första minikollektion med regnkläder och stövlar kom ut i butik just denna sommar, säger Anna Attemark.