23948sdkhjf

Companys byter skylt

Fyra tidigare butiker med Companys-skylt i Stockholm blir i veckan STHLM BLVD. Först ut var butiken i Mood i city.
I dagarna byter fyra Companys-butiker i Stockholm skylt och blir STHLM BLVD. Anledningen är att Bengt, Eva och Elin Jaller bryter sig ur franchiseupplägget med den danska modekoncernen DK Company.

– Vi kände att vi egentligen bara hade två val; att överlåta butikerna till DK Company eller starta på nytt med en ny inriktning. Men vi tycker om det vi gör, har bra butikslägen och fantastiskt härliga och duktiga medarbetare i butikerna, så då var beslutet egentligen inte så svårt att ta, säger Bengt Jaller.

När familjen Jaller öppnade Companys-butikerna ingick butikskonceptet i den danska modekoncernen IC Companys, i dag IC Group. I samband med att koncernen avyttrade ett antal varumärken samt Companys-konceptet till DK Company förändrades upplägget och också sortimentsutbudet.

För att skapa det nya konceptet, STHLM BLVD, har Jaller tagit hjälp av kreatörerna Catt och Marcus Söder.

– Vi skapar nu fyra inspirationsbutiker med ett modernt urval av starka mode- och sportvarumärken. Varumärken som i en mix skapar dagens moderna, urbana sport- och fashionlook, säger Bengt Jaller.

När de nu får välja fritt bland varumärken har modegraden och prisnivån höjts ett snäpp. Fokus blir även fortsatt dammode och bland varumärkena finns bland andra Hunkydory, J Lindeberg, Dagmar, Lee, Twist & Tango, By Malene Birger samt Ljungs första damkollektion. Lägg till ett sportsortiment med Puma, New Balance, Björn Borg och Casall. Det finns även skor i sortimentet; sneaker och högklackat.

– Tiger Woman och Tiger Jeans har varit våra bästsäljande varumärken tidigare så det känns roligt att bygga det nya sortimentet med Tiger som stomme, säger Eva Jaller.

Butikerna är 250 till 300 kvadratmeter, den nuvarande inredningen uppdateras och går i grått, vitt, mässing, kork och betong. Därtill byggs en digital plattform för kommunikation och butikerna förses med digitala skärmar med eget bildmaterial. Hemsidan blir i blogg- eller nyhetsformat, nyhetsbrev i mailform samt inspirationsflöden i sociala medier. I framtiden kan det även bli aktuellt med e-handel. Bengt Jaller utesluter inte heller fler butiker.

Första STHLM BLVD öppnar i Mood den 26 augusti. Dagen därpå följer butiksöppningarna i Bromma Blocks, Nacka Forum och Sollentuna Centrum.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063