Nystart för Denim is Dead
Under hösten gör det svenska denimvarumärket Denim is Dead nylansering i Sverige och Danmark. En satsning görs också på att leverera ut varor omgående.
– Vårt mål är att kunna leverera coola snygga plagg som går att addera mot det som är lite mer eller det man redan har i sin garderob. Vi har valt att jobba med mer omgående försäljning och kommer därför att kunna erbjuda våra kunder nya tvättar var nionde vecka. Kollektion kommer alltid att innehålla basjeans och t-shirts, och man kommer alltid att kunna hitta stickat och enkla plagg att addera till looken som är enkel och ren, säger Robin Nilsson till Habit.
Kollektionerna är ungefär lika stora på dam som herr och för tjej har varumärket fokuserat på plagg som klänningar, toppar, stickat. Denim is Dead arbetar i svart, vitt, mörkblått och grått.
Kontor finns i Danmark och Sverige. Utöver att vända sig direkt mot butikerna samarbetar varumärket även med modellen och bloggaren Isabelle Forsman och Robin Paulin som är aktuell i TV4.