23948sdkhjf

Nystart för Denim is Dead

Under hösten gör det svenska denimvarumärket Denim is Dead nylansering i Sverige och Danmark. En satsning görs också på att leverera ut varor omgående.
Varumärket Denim is Dead, grundat 2012, relanseras i höst efter att ha legat i träda en tid. Chefdesigner och partnern Robin Nilsson har tillsammans med delägarna Johan Tilander och Lars-Ola Persson dragit igång med ny kraft och stratgi och målet är att sälja till omkring initialt 40 till 50 butiker i Danmark och Sverige redan i höst.

– Vårt mål är att kunna leverera coola snygga plagg som går att addera mot det som är lite mer eller det man redan har i sin garderob. Vi har valt att jobba med mer omgående försäljning och kommer därför att kunna erbjuda våra kunder nya tvättar var nionde vecka. Kollektion kommer alltid att innehålla basjeans och t-shirts, och man kommer alltid att kunna hitta stickat och enkla plagg att addera till looken som är enkel och ren, säger Robin Nilsson till Habit.
Kollektionerna är ungefär lika stora på dam som herr och för tjej har varumärket fokuserat på plagg som klänningar, toppar, stickat. Denim is Dead arbetar i svart, vitt, mörkblått och grått.
Kontor finns i Danmark och Sverige. Utöver att vända sig direkt mot butikerna samarbetar varumärket även med modellen och bloggaren Isabelle Forsman och Robin Paulin som är aktuell i TV4.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078