23948sdkhjf

Modeföretag arrangerar stödkonsert

Fler modeföretag skänker tankar, kläder och pengar till den pågående flyktingkatastrofen. Velour by Nostalgi arrangerar en välgörenhetskonsert i samarbete med Svenska Kyrkan och Flyktingguide.
Göteborgsbaserade Velour by Nostalgi arrangerar tillsammans med Svenska Kyrkan och ideella initiativet Flyktingguide/Språkvän en välgörenhetskonsert i Oscar Fredriks kyrka i Göteborg den 24 september. Föreslagen avgift är 250 kronor och uppåt person. Alla bidrag som samlas in under kvällen går till människor på flykt från kriget i Syrien via det arbete som Svenska Kyrkan bedriver i bland annat flyktingläger och katastrofhjälp i södra Europa. Utöver stödkonserten skänker Velour 500 par chinos/plagg till behövande flyktingar. Deltar i stödkonserten gör artister som Velour tidigare har arbetet med på ett eller annat sätt som José Gonzáles, Nils Berg Cinemascope, Selest, Loney Dear, Naima Train och Niki & The Dove.

På lördag den 19 september skänker danska Group88 10 procent av överskottet från försäljningen i nio butiker i Stockholm, Köpenhamn och Oslo till Röda Korset.

– Vi är glada för att kunna hjälpa när vi kan, och nödhjälpen och utvecklingsarbetet är något, som ligger vår familj och därmed verksamheten varmt om hjärtat. Varje bidrag hjälper, säger Thomas Møller, vd i ett pressmeddelande.

Group88 är en familjeägd modeverksamhet grundad av Sanne Møller som representerar varumärken och driver butiker för Balenciaga, Bottega Veneta, Burberry, Gucci, Loewe, McQ, Mulberry, Proenza Schouler och Saint Laurent på den skandinaviska marknaden.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109