Ny budgetaktör öppnar i vår
Gina Tricots Victor Appelqvist står bakom ett nytt klädkoncept som beskrivs som en lågprisdestination inom mode och hemtextil. Med klädkonceptet vänder man sig till hela familjen och ser en etablering främst i externhandelsområden. Första butiken öppnar i vår.
– CLUB XPRS kommer att erbjuda kläder, accessoarer och hemtextil, helt under eget varumärke och till marknadens lägsta priser, säger Victor Appelqvist.
Första butiken ska öppna under våren och etableringen ska ske i framförallt i externhandelsområden. Flera butiker ska öppna under 2016. Konceptet ska enligt grundaren särskilja sig från andra lågprisaktörer genom en modern och internationell profil, som bland annat inspirerats av flera internationella modekedjor.
- CLUB XPRS kommer att tillföra ett nytt inslag till svenska handelsplatser. Det känns spännande att få arbeta med att etablera ett varumärke som kommer att välkomnas av både fastighetsägare och konsumenter, säger Martin Lindgren, chef för JLL Retail Agency som anlitats för att etablera konceptet.