23948sdkhjf

E-handlare släpper debutkollektion

I nästa vecka lanserar svensk e-handelssajt, med målgruppen ”karriärsdrivna män”, en egendesignad kollektion.
I slutet av augusti nylanserades e-handelssajten fashionisland.se och bytte namn till frontmen.com
– Det är samma bolag som står bakom sajten, men vi har en helt ny inriktning. Målgruppen är karriärsdrivna män och vi flyttar fram positionerna genom att trycka på varumärken i premiumsegmentet. Dessutom utökar vi det redaktionella innehållet, säger Oscar Arrsjö, grundare, vd och designer på Frontmen, till Habit.

Bland varumärkena nämns bland annat Hope, BLK DNM och Oscar Jacobson.

I nästa vecka är det premiär för varumärket Frontmen på sajten. Oscar Arrsjö är designern bakom kollektionen.
– Vi tar fram plagg efter plagg och ska göra vår perfekta version av dem. Vi börjar med skinnjackan. Därefter följer en skjorta, rock och kostym.

Oscar Arrsjö gör debut som designer och berättar för Habit att det har varit jättekul att sätta sig in i hela processen i framtagandet av kollektionen. Produktionen sker främst i Estland och Rumänien och de flesta tyger är italienska.

Kommer varumärket att säljas via externa återförsäljare?
– Det är inte tanken initialt.

Varför ett eget varumärke knutet till sajten?
– Vi tycker att det är viktigt att erbjuda något unikt. Det är viktigt att ha ett varumärke som förmedlar vår identitet. Dessutom har vi något att tillföra marknaden. Vi tycker inte att den perfekta skinnjackan finns. Vi kan också erbjuda den till ett bra pris när vi kapar ett led, 3 990 kronor är ungefär hälften vad jackan skulle kostat ut i butik, säger Oscar Arrsjö.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078