23948sdkhjf

Ny outdooraktör gör nätsatsning

Svenska Nordic Native är en ny e-handelsaktör inom outdoorsegmentet. Planen är att inom fem år uppnå en omsättning på 200 miljoner kronor.
Före septembers utgång ska Nordic Native lansera sin e-handel på nätet. Sajten vilar på två ben. Dels en social plattform där outdoorintresserade kan dela bilder, reseberättelser och få tips och råd från experter. Dels en e-butik, där inriktningen är vad som beskrivs som ”premiumvarumärken”.

Grundare är serieentreprenören Theodore Bergqvist . Med en bakgrund bland annat från Gamersgate, en portal för nedleddning av datorspel, och friluftsintresse i ryggen startar han sajten tillsammans med Tobias Löfgren , med bakgrund från reklambyrå med inriktning på digitala lösningar och e-handel.

Inom fem år ska Nordic Native också vara operativt i Tyskland och Storbritannien och planerar då att omsätta motsvarande 200 miljoner kronor.

Text: Ylva Åkesson
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125