23948sdkhjf

Uppåt för Joy

Ny webbutik och och en god ökning av försäljningen ger modekedjan Joy självförtroende och flyt. I höst öppnar två nya butiker.
I ett pressmeddelande skriver företaget att den positiva utvecklingen fortsätter. ”Efter en bra sommar med en total ökning för årets tredje kvartal (juni-augusti) på 14,2 procent mot föregående år på jämförbara butiker fortsätter kedjan i september visa stadiga siffror uppåt”. I september ökade butikskedjan med 18,5 procent att jämföra med Stilindex som visade en ökning på 6,2 procent på kläder.

– Att pricka rätt i sortimentsmixen under sommarperioden är ju en utmaning och i år har vi lyckats erbjuda kunderna det de vill ha, trots ett lite konstigt sommarväder. Även höstsortimentet har tagit fin fart och vi ser även en svag positiv trend i besöksutvecklingen, samtidigt som vi ökar alla andra viktiga nyckeltal i butik, kommenterar Charlotte Nordén vd på Joy.

Företaget har under lång tid sett en kraftig ökning av sin omsättning online. I veckan lanserade man sin nya webbshop med uppgraderad plattform.

– Vi har sedan starten vuxit kraftigt online och vi vill nu satsa ännu högre. Vi behövde fräscha upp vår design för att kunna möta våra kunder ännu bättre. Vi startade en digital kundklubb för ett år sedan och har nu 165.000 medlemmar, trogna kunder som förväntar sig en tillgänglig och lättnavigerad webbshop, fortsätter Charlotte Nordén.

Joy etablerar två nya butiker i höst, i Mall of Scandinavia och i Center Syd, Löddeköpinge.

Dagmar Forne/ Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063