23948sdkhjf

Castor Pollux förvärvas

Ett förvärv av varumärket Castor Pollux kan vara nära förestående. Det kan Habit avslöja.


Henric Dahl (bilden) startade herrvarumärket Castor Pollux 2013. Året därpå förärades han titeln ”Sweden fashion talent of the year” och i år är han finalist i Habits modegala i kategorin Årets Nykomling.

När Habit intervjuade Henric Dahl i fjol drog han upp planerna för hur varumärket skulle växa.

– Jag har valt att inte göra det för svårt utan mer kommersiellt. Jag har förenklat lite för att få fäste i Sverige. Ju mer design desto mindre säljer man. För att få upp volym är min tanke att etablera ett bredare bassortiment som är mer lättillgängligt både för inköpare och slutkonsument. När man har tillräckligt många återförsäljare kan man göra en del av kollektionen mer innovativ.

Nu kan Habit avslöja att varumärket snart hamnar i nya ägarhänder. ”Ett av Sveriges största textilbolag” sitter just nu i förhandlingar om ett uppköp.

Innan Henric Dahl startade sitt varumärke jobbade han som kreativ chef för Atlas Design som numera ägs av Springhill. Redan för sex år sedan började han skissa på en marknadsplan för varumärket, vilket han har drivit ensam från Göteborg.

Habit har sökt Henric Dahl för en kommentar.

Foto: Kajsa Åström
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066