23948sdkhjf

Tydligare kundfokus stärker Odd Molly

Fortsatt förbättrad tillväxt och lönsamhet för modebolaget. Nettoomsättningen ökade med 27 procent under tredje kvartalet. Mer fokus på kund är enligt vd Anna Attemark enskilt avgörande faktor till modebolagets vändning.
Försäljningen ökar i både egna och externa kanaler och modebolaget noterar i rapporten för tredje kvartalet att den starkaste försäljningstillväxten sker via större butiker och e-handel. Grossistförsäljningen ökade från 62,9 miljoner kronor till 78,8 miljoner kronor under kvartalet.

Nettoomsättningen för tredje kvaratlet, juli till september, uppgick till 112,1 miljoner kronor jämfört med 88,4 miljoner kronor vilket var en ökning med 27 procent. Bruttovinstmarginalen för perioden uppgick till 54,2 procent rörelseresultatet uppgick till 11,9 miljoner kronor. Resultat efter skatt uppgick till 9,6 miljoner kronor jämfört med 6,8 för tredje kvartalet i fjol.

”Ska jag plocka fram en enskilt avgörande faktor bakom Odd Mollys vändning de senaste åren är det vårt tydliga kundfokus. Det är en självklar utgångspunkt som formar ramen för alla beslut vi fattar. Det gäller inte minst kollektionssammansättningen och vår distributionsstrategi. Vi har en bra balans i kollektionen med ett jämnt nyhetsflöde och våra nya varugrupper är populära tillskott, även om det än så länge handlar om relativt små volymer”, skriver vd Anna Attemark i rapporten.

Odd Molly har lagt till skor i sortimentet och modebolaget ska fortsätta satsa på utveckla erbjudandet med nya varugrupper.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094