23948sdkhjf

NK ökar tjänsteutbudet

Att komplettera sin varuförsäljning med tjänster bli vanligare och vanligare. Nu utökar NK sitt tjänsteutbud med fler stylister. – Fler och fler kunder ser fördelen med att ta hjälp aven expert och få en välplanerad garderob, säger Lisa Rogalin, vd och grundare av Rosenrummet som driver NK personal shopping.
För fyra år sedan drog Lisa Rogalin igång verksamheten på NK, då under namnet Rosenrummet. Sedan i mars i år finns verksamheten i nya större lokaler i gatuplan och går under namnet NK Personal shopping. Basen i verksamheten var redan från starten tjänster: stilkonsultationer, garderobsgenomgångar hemma hos kunderna och personal shopping, för både män och kvinnor. Här kan också kunden måttbeställa plagg.

Lisa Rogalin har sett hur efterfrågan på företagets tjänster ökat markant:

– Trenden går ifrån slit och släng mot kvalitet och långsiktighet. Och det kräver att man tänker igenom vad man tar in i sin garderob. Och att ta hjälp av en stylist börjar bli lika naturligt som att ha en personlig tränare.

Nu utökar avdelningen sin stab av stylister.

– Våra kunder finns inom alla kategorier, i alla åldrar. Så det är mycket viktigt att kunna kombinera rätt kund med rätt stylist, säger Lisa Rogalin.

Nu står tio stylister till kundens förfogande. Kunden betalar för tjänsten men har inget köptvång.

Merparten av kunderna är stockholmare.

– Sen har vi väldigt många tillresande som tar en shoppinghelg i stan liksom internationella besökare, turister och affärsresenärer, säger Lisa Rogalin.

Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063